Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися
на технологіях та бути медіаграмотним – надважливі навички 21 століття. Зараз
перед кожним педагогом постало
випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під
час дистанційного навчання. Пропоную вам вами покрокову інструкцію.
Крок 1
Видихніть і занотуйте стратегію
Головне кредо в умовах тривалого
карантину – «Без паніки».
Видихніть, заземліться, заваріть улюбленого чаю та перш за все напишіть для
себе інструкцію про те, за яким принципом влаштуєте навчання у своїй групі.
Свідомна та відповідальна робота педагога під час дистанційного навчання
напряму відобразиться на роботі учня.
Крок 2
Виберіть найзручніший інструмент
взаємодії з учнями
ClassDojo
Це закрита освітня соцмережа, розроблена британськими вчителями та
IT-технологами, яка має високий ступінь захисту особистих даних. Вона пристосована для стаціонарних ПК,
ноутбуків, планшетів і мобільних телефонів (для останніх треба буде завантажити
застосунок). Принцип роботи простий і зручний: педагог реєструється на
платформі, створює свій «Клас», додає учнів та розсилає їм посилання на «Клас».
Комунікація педагогів і учнів
відбуватиметься наступним чином: учасники «Класу» будуть бачити публікації від педагога
в хронологічному порядку. Це дещо схоже на звичну всім нам стрічку новин у
соцмережах. Педагог зможе прикріпити до матеріалів та завдань PDF-файли,
посилання на вебресурси. Окрема опція платформи – створення завдань чотирьох
типів. Учень може написати роботу й прикріпити файл або намалювати роботу,
сфотографувати чи зняти коротке відео. Викладач одразу може побачити, яке саме
завдання виконав учень. Великий плюс – можливість спілкування учнів на сторінці
«Класу»: після того як викладач створив пост, учні можуть його коментувати.
Педагог може їм щось пояснювати там само.
Google Classroom
Google Classroom – безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто
має обліковий запис у Google. Педагог входить у систему та створює свій «Клас», де
кожен предметник буде публікувати
навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними. Посилання на
свій «Клас» треба розіслати всім учням. Якщо учні користуватимуться платформою
з телефону, мають завантажити на мобільний однойменний застосунок. Це зручніше,
ніж спілкування у Viber-групах.
Група у Viber чи Facebook
Досвід спілкування з колегами показує, що з учнями вони спілкуються
найчастіше у Viber-групах. Кожному викладачу-предметнику необхідно створити
окрему групу. Так-так, якщо в учня 12 предметів, то і Viber-груп буде стільки
ж. Адже якщо створити загальну, почнеться надзвичайний хаос – у Viber немає
можливості хронологічно відстежувати повідомлення, якщо до якогось з меседжів
з’являтимуться коментарі. Якщо більшість учнів є у Facebook, можна створити
закриту групу саме в цій соцмережі, вона дає більше можливостей – наприклад,
проведення онлайн-трансляцій, а от у Viber доведеться записувати короткі відео,
це незручно.
Крок 3
Домовтесь із учнями про правила
та дедлайни і дотримуйтесь їх
У перші дні карантину треба чітко домовитися з учнями про режим
дистанційної роботи. Навичку дистанційного навчання викладачам і учням
доведеться формувати з нуля. Поясність правила: «Якщо у нас у розкладі два
уроки з предмета…, протягом тижня кожен учень має виконати два завдання від
педагога. Вони будуть опубліковані в…». Дедлайн має бути чітким: «Роботи
приймаються до 16:00 п’ятниці. Після цього часу не розглядаються та не
перевіряються». Учень має розуміти, що в
неї є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання. Після виконання
завдання учень обов’язково має отримати зворотний зв’язок. А ще краще – якщо
фідбек від викладача учень отримає в процесі виконання, якщо завдання складне,
творче чи потребує кількох редагувань.
Крок 4
Раз на тиждень робіть пряму
трансляцію: живе спілкування мотивує
Щоб учні мали змогу спілкуватись з викладачем – а це дуже важливо – необхідно
робити прямі трансляції. Краще робити це за день чи два до виставленого дедлайна по
завданнях. У учнів ще буде час для перевірки чернеток, доопрацювання. Буде
зручно робити це у формі прямого ефіру в закритій групі у Facebook. У Google
Glassroom теж є інструмент для трансляцій – Hangout. Така трансляція
автоматично публікуватиметься на YouTube-каналі, і учні в реальному часі
зможуть коментувати трансляцію. Трансляція – гарний інструмент для моніторингу:
педагог бачить, хто приєднався до трансляції, хто активний. Живе спілкування мотивує!
Крок 5
Домовтесь із учнями, в якій формі
вони здаватимуть завдання
Це залежить від формату завдання, яке треба перевірити педагогові.
Наприклад, якщо це творча робота – роботи пересилаються у формі
Google-презентації. Будь-які письмові роботи учням зручно буде здавати у формі
Google-документа. Дуже цікавим для учнів
і педагогів буде спільний формат здавання робіт. Для цього вам з учнями треба
буде використовувати в спільному доступі дошку Padlet. Це безкоштовна
платформа. Отож, вчитель створює спільну дошку, розсилає посилання учням. Потім
педагог створює завдання та «прикріплює» його на спільній дошці як стікер. У
цьому стікері учні можуть друкувати, прикріплювати файли та відеоролики.
Крок 6
За потреби шукаємо заміну
інтернету
Не завжди в учнів є доступ до інтернету, особливо коли йдеться про сільську
місцевість. Учнів, у яких немає змоги користуватись інтернет-зв’язком, треба
забезпечити класичними стандартними завданнями з підручників, роздатковими
матеріалами. Співпрацю з учнями треба організувати так, щоб їх зацікавити.
Спробуйте формат «Поставте три питання вчителю». Якщо учень читає параграф і
йому щось незрозуміло, він прописує це у файлі.
Крок 7
Як подати матеріал:
відпрацьовуємо формати дистанційного навчання
Якщо необхідно подати теорію, викладач може зробити це в кілька кроків.
Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко
знайти на YouTube. Зверніть увагу на
такий класний ресурс, як learningapps.org. Це система готових вправ з різних
предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. А ще вчитель
може створити свої вправи за допомогою цієї платформи, якщо готових йому не
вистачило. Працювати з платформою треба за тим самим принципом, що й з іншими –
відправити посилання дітям. Педагог створює папку класу, заливає туди вправи – вже
наявні там чи створені ним. І може моніторити виконання цих вправ. Третій етап
після перегляду теоретичного матеріалу та онлайн-перевірки знань – контрольна
вправа для того, щоб педагог промоніторив і зрозумів, наскільки учень добре
опанував цю тему.
Крок 8
Обираємо інструменти для
перевірки
Найбільш зручною та багатофункціональною для контролю й перевірки знань
онлайн є ClassTime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де педагог може
використати 9 абсолютно різних і
нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення
відповідності, можливість дати розлогу відповідь на запитання. На закріплення
знань учням можна давати контрольний тест через цю платформу. Через цей же
сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ дітям. У такому разі
учні спершу мають переглянути відеолекцію, а потім одразу дати відповіді на
запитання, щоб закріпити побачене й почуте.
Крок 9
Насолоджуємося роботою з крутими
освітніми ресурсами

КОРИСНІ ПОСИЛАННІ
- Онлайн-ресурси для студентів профтехів
- Платформа “Дія”
- “Навчайте з дому”
- Віртуальна школа “Ранок”
- Онлайн-ресурси для організації дистанційного навчання
- Підготовка педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів до дистанційного навчання кваліфікованих робітників / [О. В. Базелюк, А. А. Каленський, С. Г. Кравець та ін.]. – Київ : ІПТО НАПН України, 2017. – 76 с.
- Технології дистанційного професійного навчання. Методичний посібник / [О. В. Базелюк, О. М. Спірін, Л. М. Петренко, А. А. Каленський та ін.]. – Житомир: «Полісся», 2018. – 160 с.;
Комментариев нет:
Отправить комментарий